edwindegroot.reismee.nl

Hotel relaxen en Zion National Park dag 10 + 11

Bey bey Las Vegas en verder naar Zion National Park. Een rit van bijna 3 uur dus rustig aan op de cruise control. Onderweg uitgebreid geluncht (de dames naar Mc Donald en ik aan de overkant naar de Burger King) en besloten om direct naar het hotel te gaan en morgen naar het Zion Park. Dan hebben we de hele dag en kunnen we vandaag nog lekker relaxen bij het zwembad. Het Fairfield Inn hotel in Virgin was pas 4 maanden open dus alles was nagelnieuw. ‘s-Avonds naar restaurant Stage Coach Grille gegaan waar ze alleen verse lokale ingrediënten gebruiken. De kids en ik hebben heerlijk gegeten maar Nicole heeft de meerval nog de hele nacht in haar maag voelen rondzwemmen, ach ach die heeft een zware nacht gehad. De wekker om 7.30 gezet om vroeg in het park te zijn. Natuurlijk informatie opgezocht en aan de ontbijttafel het ontstaan en andere weetjes van het park vertelt (kijk je toch met net iets andere ogen naar zo’n park). Ik had het verhaal net zo goed aan die dode meerval van gisteren kunnen vertellen, de aandacht was nul komma zerro. Gewoon doorvertellen, iets komt wel aan denk ik dan. We gingen twee wandelingen maken. De eerste is in twee delen, de eerste is een half uurtje lopen over een prima begaanbaar pad met veel eekhoorns (zo spectaculair zijn ze nu niet meer), deel twee ga je door de Virgin rivier lopen. Waterschoenen gehuurd en een een stok. Natuurlijk veel te overdreven volgens de kids (@Beau, dan zie ik er toch niet uit!) toch maar meenemen omdat het moet. De stok was in het water echt nodig, overal gladde keien en rotsen. 3x raden wie het eerst in het water op z’n snufferd ging, zucht. De Narrow hike (de kloven komen steeds meer bij elkaar) was ruim 2 uur; nat, intensief en indrukwekkend. De kids vonden het prachtig om zo door het water heen te banjeren. Wat een andere natuur dan het Yosimite park. Eenmaal terug in het basiskamp (zo voelde het) de lunch genuttigd. De dames hadden geen zin meer in nog een loop dus ik alleen naar de Weeping Rocks. Water uit het gebergte die over een lengte van ongeveer 100 meter over overhangende rotsen druppelen. Ik blijf me verbazen over de natuur, mooi en verfrissend! Na een wilde kalkoen, wist niet dat die bestonden, te hebben gespot met de shuttelbus naar de de uitgang van het park. Eenmaal terug in de auto doorgereden naar onze eerste airbnb waar we twee nachten blijven. Een heerlijk huis mét BBQ. Dus lekker aan een zelfgemaakte Amerikaanse steak gegeten. Morgen naar de Lower Antilope Canyon en Horseshoe Bend, beide maar 15 min rijden, is ook wel eens lekker.

Ernst en Marjolein

Jongens, wat een belevenissen allemaal! Echt fan-tas-tisch (zoals Edwin dat uitspreekt) wat jullie meemaken. Echt leuk om zo mee te reizen. En nog veel te gaan, denk ik zo.

Eelko

Prachtig gebied inderdaad! Heel leuk dat jullie die parken (en met name Zion en Antilope) aandoen.

Erik

Echt té gek en zo avontuurlijk! Als jullie tijd hebben, ga dan in Lowee Antilope Canyon met Pink Jeep de bergen door. Dat is een hele vette belevenis. Ben weer benieuwd naar het volgende verslag...

Edwin de Groot

@E&M, is inderdaad zo m-o-o-i :-)
@Eelko, Antilope net gedaan, mensen met claustrobie moeten hier niet in gaan, wel hele gave foto’s gemaakt. Komen morgen in de app. Gaat dat jullie daar ook geweest zijn!
@Erik, helaas hebben we helaas geen tijd over voor een jeepsafari, we gaan straks naar Horseshoe Bent en dan morgen met de helicoptervlucht boven de grand canyon. Wordt een belevenis!

ma

Jongens jongens wat een prachtige foto's hebben jullie doorgestuurd! Die kleuren oranje en geel mijn lievelings kleuren. Schitterend!! Vandaag de Grand Canyon wat een belevenis. De rotsen daar miljoenen jaren oud en erosie door water hè, niet te bevatten. Kinderen geniet ervan. Ik ben een beetje jaloers op jullie. Ga straks alles vanaf mijn wolkje bekijken! Heel veel plezier ook gewenst van Eelke. Liefs ma.