edwindegroot.reismee.nl

Lower Antilope Canyon + Horseshoe Bend dag 12

Vanmorgen uitgeslapen omdat we pas om 10:45 bij de Lower Antilope Canyon op 15 min rijden hoefde in te checken. Onze Navajo indiaan vertelde over het ontstaan van de canyon en andere weetjes. Weetje; Het is een smalle smalle kloof die door water of modder is uitgesleten en het ligt in een Navajoreservaat. Samen met hem zijn we door de canyon gelopen en vertelde van alles over de kloof, de overstromingen en over de allerlei vormen van geërodeerde rotsen (ik had bewust bij het ontbijt niets vertelt), schit-ter-rend! Na een relaxte middag zijn we om 19.30 naar Horseshoe Bend gereden om van de ondergaande zon te genieten. Na 8 minuten kwamen we er aan. Weetje; Horseshoe Bend wordt ook wel vergeleken met de vorm van een hoefijzer en vanaf het uitkijkpunt op 350 meter kijk je naar beneden, waar je de Colorado-rivier door de kloof ziet stromen. We hebben hele gave foto’s gemaakt en het uitzicht was zoals in de verhalen staat adembenemend, Het was vandaag een en al natuur, morgen hebben we de hele dag uitgetrokken voor de de Grand Canyon, we kijken daar ook erg naar uit!

ma

Was de Navajo indiaan in de kleding uit de Carl May boeken!! Ik heb ze verslonden vroeger ze waren van papa die er een hele rij van had staan in zijn boekenkastje. Ja morgen zal heel bijzonder zijn ik verwacht dan ook een lap van een verslag! Veel liefs van mij.

Edwin de Groot

@Ma, de enige overeenkomst was dat het een Navajo indiaan was, de rest was hij gekleed anno 2019, sneakers, duur horloge en veel marketing gebla bla. Wel leuk om dat gebied te zijn. Vandaag in Sedona geweest die door de indianen als heilig werden/worden beschouwd en velen beweren nog steeds dat het gebied zal helpen met genezing en spirituele vernieuwing. Nog een beetje Pa door onze reis heen :-)