edwindegroot.reismee.nl

Grand Canyon helikoptervlucht dag 13

Gisteravond door m’n rug gegaan. M’n gebruikelijke recept, diazepam en tramadol ingenomen en ik liep ‘s avonds weer iets rechter. We zijn op tijd gaan pitten en hebben een beetje uitgeslapen. Vandaag stond de helikoptervlucht over de Grand Canyon op het programma. Toch wel het hoogtepunt van de vakantie tot nu toe. M’n rug was niet zoals hij moest zijn dus nog maar een diazepam en een extra doses van twee tramadol ingenomen (was achteraf een beetje teveel van het goede). We waren allemaal een beetje opgewonden over de vlucht. Van te voren google maps ingesteld en natuurlijk ietsjes…..te laat op weg gegaan. Onderweg bleek maar weer hoe we afhankelijk zijn geworden van telefoon en internet. Het Grand Canyon vliegveld, hoe eenvoudig moet dat te vinden zijn…… niet dus. Geen bereik om te bellen en ook geen internet is niet echt fijn en als je ook nog mensen hebt die ons ook nog de verkeerde kant uit stuurde dan weten jullie wel hoe de stemming in de auto was, niet echt new age sfeertje zal ik maar zeggen. In de tussentijd voelde ik me door de hoeveelheid pillen helemaal niet lekker worden waardoor ik 2x mijn ecologische bijdrage aan de berm heb teruggegeven. Eindelijk iemand gevonden die ons de juiste kant op wees en precies een half uur voor take off konden we ons melden. De kriebels werden sterker en het opstijgen was al een ervaring. We hadden een vlucht van 50 minuten geboekt en dat was maar goed ook want we vlogen de eerste 10 min over bomen. Daarna vlogen we over de rand van de Grand Canyon en het was zo ongelofelijk wat we zagen. We waren er helemaal stil van (dan is er bij ons echt iets aan de hand ;-). Wat een indrukwekkende schoonheid. Weetje; de canyon is ongeveer 435 km lang en heeft een breedte die varieert tussen 15 en 29 kilometer. Het gesteente dat nu bloot komt te liggen is volgens metingen circa 2 miljard jaar oud, de aarde is 4,6 miljard jaar oud! We hebben heel veel filmpjes en foto’s gemaakt om deze ervaring nooit meer te vergeten. Onderweg terug werd ik weer zo misselijk dat ik blij was dat er nog een klein zakje te vinden was. Eenmaal uitgestapt raakte we niet uitgepraat over de vlucht en gingen we richting Sedona.

Ernst

Waardoor ben je door je rug gegaan? Wat een uitzicht moet dat zijn geweest over de GC. En zo oud. Bijna niet voor te stellen. Krijg je tijdens de vlucht allemaal een hoofdtelefoon op dat je met elkaar kunt praten? Het schiet alweer op, hè. Maar nog genoeg op het programma, denk ik. Sterkte met je rug, want over 6 weken moet het weer in orde zijn ;-)

ma

Ja lieverds we hebben elkaar al aan de telefoon gehad en wist al van je rug! Hoe is het mogelijk vlak voor de mooiste ervaring van de vakantie. Onvoorstelbaar hè dat het gesteente daar zo oud is. Op naar het volgende gebeuren, wat een indrukken allemaal. Weer heel veel plezier samen. Liefs ma.