edwindegroot.reismee.nl

Anaheim Universal Studio's + Beverly Hills dag 20

Niet al te vroeg richting Universal Studio’s gegaan met de top 6 attractielijst. Het is een iets kleiner park dan Disney dus we hopen alle toffe attracties te kunnen doen. Gelukkig was het net zo rustig als gisteren dus de wachttijden vielen gelukkig ook vandaag mee. We starten met Harry Potter en we werden weggeblazen hoe gaaf dit was. Als de andere ook zo zouden zijn dan is het heel anders dan Disney. En dat was het ook, veel meer beleving in techniek en 3D. Nicole moest al haar angsten opzij zetten en is in alle attracties geweest, top! Als laatste attractie The Mummy ride gedaan. Beau succesvol zo bang gemaakt dat ze bijna uit de rij wilde stappen. Uiteindelijk viel het natuurlijk mee. Net voordat het park dicht ging zijn we weggegaan. Dit park is echt een aanrader. De meiden hadden opgezocht dat we vlakbij Beverly Hills waren dus wij de routeplanner ingesteld naar de meest exclusieve winkelstraat; Rodeo Drive. Het was helaas bij aankomst al donker maar het was toch leuk om er doorheen te rijden. Helaas geen celebs gezien. We wilden daarna nog door Mullholland Drive rijden waar de celebs wonen want wie weet zouden we volgens de meiden Zac Efron tegenkomen, wie?? Zac Efron van High School Musical, iedereen kent hem!!!! Tuurlijk.... Hebben we uiteindelijk maar niet gedaan want in het donker zie je Zac niet lopen he. We zijn toen maar random door Beverly Hills gereden; leuk om te doen! Daarna de routeplanner ingesteld op ons hotel. Onderweg op goed geluk een afslag genomen om iets te eten. Alle restaurants die we hadden opgezocht waren namelijk al dicht dus dan maar op de bonnefooi wat zoeken. Uiteindelijk kwamen we, hoe kan het ook anders, bij de Burger King uit om een ijsje te eten. Er was bij iedereen bijna geen trek meer maar een ijsje, dat lukt nog wel. We zagen dat de buurt niet heel erg ok was maar zijn toch de drive thru ingereden. Toen we die inreden zagen we mensen in hun blote kont uit afvalbakken eten en zwervers op de parkeergarage. Bij de uitgang van de drive thru stond een vrouw in haar bh half verward om zich heen aan het kijken en was wat aan het wandelen. Het ijsje hebben we de aan de overkant bij een tankstation opgegeten waar de vrouw zich ook naartoe had gesjokt. Het was aardig fris geworden en we zagen dat de vrouw het koud had. We vonden dat best zielig om te zien allemaal. Kwam er opeens een man aanlopen die zijn jas uit deed en haar de jas gaf! We zagen het met verbazing en een glimlach gebeuren. Een dag met uiterste. De droomwereld van Universal, de extreme rijkdom van Beverly Hills en Rodeo Road, de armoede en het weggeven van je spullen aan mensen die het een stuk slechter dan jij hebben. We praatte erover en zeiden tegen elkaar dat het af toe goed is om te beseffen dat het bijzonder is om zo met z’n vieren deze reis te kunnen maken. We zetten de auto in z’n D richting snelweg.

Erik

Wat een ervaring en idd een voorrecht dat jullie zo'n waanzinnige reis met z'n vieren kunnen maken!! Dit vergeet je nóóit meer!! En wat fan-tas-tisch dat we het van zo dichtbij konden volgen via het reisverslag. Ge-wel-dig!! Geniet nog lekker de laatste dagen en we spreken elkaar als jullie weer in Europa zijn. Lfs

Ernst en Marjolein

Het was zo leuk om met jullie op deze manier mee te reizen. Bedankt voor de bijna dagelijkse verslagen en het zal een reis zijn om niet neer te vergeten. Goede vlucht en kom veilig weer thuis. X