edwindegroot.reismee.nl

Monterey dag 3

Vandaag richting Monterey gereden. 's Ochtends een boottrip geboekt om walvissen te spotten. Kon er weer wat van onze bucketlist af. Heerlijk gecruised met de Chrysler Surburban, wat een bak is dat toch. Natuurlijk veel te laat op locatie moesten we snel onze lunch naar binnen werken. Dat was niet zo moeilijk want het was niet te hachelen. We gaan na vandaag toch echt over op groente, soep en fruit, de rest van de menukaart zijn zoete, zoute, vette en gefrituurde gerechten. Snel om 15:00 uur naar "monterey whale watching". We waren net op tijd om de uitleg te horen wat je moet doen als je zeeziek zou worden. Tip 1; niet naar het toilet gaan maar naar het achterdek snellen om alles eruit te gooien. Tip 2; voor de mensen op het bovendek, eerst naar beneden lopen ivm de mensen die onder hen op het achterdek staan. Na een half uur varen zagen we de walvissen, wat een prachtig gezicht was dat zeg, 5 bij elkaar en best wel dichtbij (meter of 20), heel bijzonder. Bij de walvissen zwommen wel 50 zeehonden. Echt een belevenis, heel bijzonder. In de tussentijd stonden wat Chinesen op het achterdek hun lunch te lozen, Nicole zat praktisch onderkoeld op het zijdek, Milou zat binnen misselijk te zijn en Beau en ik stonden op veilige afstand van de Chinesen ook op het achterdek frisse lucht in te ademen in de hoop dat de opkomende misselijkheid niet door zou zetten. Na 3 uur op zee waren wij landrotten weer blij met vaste grond onder de voeten. De verwarming op 10, stoelverwarming aan en op naar de lodge. Geen avondeten voor ons, iedereen ligt nu al te pitten en ik duik er ook in. Morgen weer een nieuwe bijzondere dag richting Mariposa.

Ernst en Marjolein

Lieve globetrotters, als jullie elke dag van deze vakantie zulke belevenissen hebben, komen jullie op de wenkbrauwen thuis. Wat een belevenissen. Door het leuke schrijven, Ed zien we alles goed voor ons. Blijf gezellig schrijven. X

Allard

Twee onwijs leuke berichten!! En wat maken jullie onwijs veel mee elke dag. Leuk dat Beau al San Fransisco op de Tower Bridge is geweest. In Londen dan maar de Goldon Gate Bridge bewandelen?
Het eten is inderdaad echt wennen dat en succes met de zoektocht naar gezond eten!

Edwin de Groot

@Ernst/Marjolein, vandaag rustig aan gedaan, we houden wel wat wenkbrauwen over.
@Allard, Vandaag burrito’ s gegeten dus geen vette troep. Morgen naar Yosemite park, beau noemt het Yellowstone park, we moeten toch echt de wereldatlas erbij pakken