edwindegroot.reismee.nl

Yosimity National Park dag 5

Vanmorgen om 5.45 opgestaan, rap ontbijten. Als rasnederlanders bananen en yoghurtjes voor de lunch meegenomen en hup om 6.45 in de auto op weg naar Yosimitypark. Na een uurtje rijden in de shuttlebus en naar de Yosimity Falls. Na een korte discussie met onze oudste dochter besloten we om naar de Lower Fall te gaan en niet naar de Upper Fall. De Upper Fall was alleen te bereiken door 2 uur steil een berg te beklimmen en dat zou Mlou echt niet trekken. Dat wij 50’ers eerder dood zouden neervallen was natuurlijk het argument niet. Het uitzicht op de Lower Fall vanaf een brug waar veel toeristen bleven staan was natuurlijk voor ons niet voldoende. Met gevaar voor eigen leven over rotsen geklommen tot aan de waterval. Onderweg nog een wilde eekhoorn gespot (nou ja, wild, op een meter van ons vandaan zat ze al kijkende naar ons nootjes te eten). Onderaan de waterval genoten van het natuurgeweld, wat fantastisch was dat. Uiteraard hebben Beau en Milou fotoreportages gemaakt waar de Linda jaloers op zou worden en hup als volleerde berggeiten (kuch, au) over de rotsen weer terug naar de shuttelbus voor de lunch. Na de lunch naar Mirror Lake met een prachtig uitzicht op Half Dome en gezwommen in bergwater. Heb je wel eens in koud water gezwommen? Dit was nog kouder……kleiner kon die niet worden :-). Het was toen al rond 15 uur en we wilden nog zoveel bekijken; keuzes maken dus. Als sardientjes in de shuttlebus naar de auto en naar de mooiste uitzichten gereden, Valley view en Tunnel view. Waanzinnig! En of dat nog niet genoeg was nog naar Glacier Point gereden waar je op een 2199 m hoge klif uitkijkt over Yosemite Park. De valleien lagen al half in de schaduw…..…. gekeken en genoten. Op weg naar het hotel in Fresno stonden opeens auto’s bijna stil en keek iedereen naar een bepaald punt in het bos; liep daar een baby beer! De moeder was nergens te bekennen (is zeker normaal in Amerika). Kan ook weer van onze bucketlist af. Om 22.30 aangekomen bij het hotel en na iedereen weer geappt, gemaild, gesnapt, gefacetimed te hebben gaan tukken. Morgen naar Sequoia National Forest vernoemd naar de majestueuze Giant Sequoia-bomen.

Allard

Als trouwe volger én bericht-achterlater, heb ik wederom weer gelachen! Het eten mee voor onderweg heb je natuurlijk van je broer geleerd, dus ik hoor niks nieuws.
Wat gaaf een wilde eekhoorn! Die zijn zowat wel even zeldzaam als de baby beer dus wat een geluk hebben jullie gehad zeg.

Waanzinnig van al die uitzichten en kijk uit naar alle foto's!!

Ernst

Ik ben trots op jullie. Je eigen lunch meenemen. Is al die jaren toch nog ergens goed voor geweest. Wat een schitterende omgeving. Staat er ergens een rustdag gepland of is dat pas over 3 weken?

Erik

Met je eigen lunch en gratis menukaart, heb je mooi een hoop pegels uitgespaard!!!
Wat een mooie ervaring in Yosimitypark!! Heerlijk om jullie reisverslag te lezen! Ga zo door!! X

ma

Ik geniet van jullie verslag maar ook van de reactie's van het meenemen van je lunch uit het hotel, voor een aantal personen uit de familie heel gewoon, waarvoor ik uiteindelijk ook ben gezwicht!

Edwin de Groot

@Allard, lees het volgende verslag maar, het wordt met de wilde dieren steeds gekker hier!
@ernst, morgen blijven we twee dagen in Las Vegas en er zijn nog een paar plekken waar we 2 of 3 dagen blijven. Enne, alleen bij het ontbijt nemen we een paar kleine dingen mee, geen doggybag van het avondeten, dat gaat dan weer net te ver.
@ma, de yoghurtjes die we meenamen voelde toch niet helemaal gewoon, beetje weggestopt en snel naar de uitgang lopen,

Maarten

"Kleiner kon ie niet" ik ga stuk ? wat heerlijk om te lezen.