edwindegroot.reismee.nl

Sequoia national park Dag 6

The story continues……

Na de drukke dag van gisteren een rustige dag voor de boeg. Uitslapen en om 9.25 aan het ontbijt. Tijdens het ontbijt besloten om een simkaart te kopen om onderweg onbeperkt te kunnen internetten en niet steeds naar de starbucks te hoeven voor snelle WIFI. Met die stukken die we moeten rijden is het AF EN TOE lekker om ondanks het tijdveschil met het thuisfront te mailen, snappen, bellen, facetimen, whatsappen of whatsapp video’en. Er is buiten natuurlijk he-le-maal niks te zien. Voeger lazen we onderweg nog braaf de donald duck, telden we alle rode auto’s of gingen we pesten waarbij de kaarten bij scherpe bochten door elkaar heen vielen. Effin, als ouder moet je soms wat toegeven dus op zoek naar een simkaart. Kreeg je nog wel even mee dat er ook nog GB bijmoest om als hotspot te gebruiken! Tuurlijk, schatjes, regelen we ook. Uiteindelijk om 12.30 vertrokken naar het park van de mammoetbomen. Eenmaal in het park zagen we de eerste opdoemen, wat een kneiter grote bomen zijn dat zeg, niet normaal! Prachtig! Met de auto nog een stukje door het Giant Forrest gereden en de auto geparkeerd om naar de grootste boom ter wereld te kijken, “The General Sherman Tree”. Doet me denken aan een verhaal van vroeger over een buurvrouw die het altijd had over een “Sherman Tanker” maar dat gaat te ver om dat hier uit te leggen. We moesten 800 meter lopen dus dat was, voor de meeste van ons, goed te doen. Toen we DE boom zagen liggen vonden Beau en Nicole het voldoende en gingen op een bankje zitten (watjes), Milou en ik liepen wel helemaal door (kanjers) om bij de boom te komen. Het was de moeite waard! Wat een gevaartje, 31 meter omtrek, 1,385 ton zwaar en is 2200 jaar oud. Weetje; het is trouwens niet de oudste boom, die is 4.845 jaar oud in de White Mountains in Californië. Rustig naar de auto gelopen en inmiddels was het alweer 16 uur en we moesten ong 3,5 uur rijden om bij het hotel te komen. En weer zagen we opeens een paar auto’s langs de kant van de weg staan. En weer was het een baby beer. We denken nu trouwens dat het een gewoon een kleine beersoort is. Is wel erg toevallig dat twee dagen achter elkaar we een babybeer zonder moeder zien. Onderweg via tripadvisor bij een uitstekend mexicaans restaurant gegeten en uiteindelijk om 22.30 bij het hotel aangekomen. Het ontvangst ging zo, hallo, we hebben gereserveerd onder de naam de groot. Ah ja, goedenavond, dat klopt, we hebben alleen een klein probleem (ik ging al moeilijk kijken), we hebben alleen nog een kamer met 1 groot bed ipv van 2 maar dat lossen we wel op hoor (met een brede lach), we zetten er gewoon nog een bedJE naast……….Uh, nee dus, we willen twee grote bedden, hebben 400 mile gereden dus we willen goed slapen. Sorry, sorry, overboekt en we hebben niks anders. Nou, dan ga je maar lekker andere hotels in de buurt bellen of ze een kamer hebben met twee king size bedden. Dat zou moeilijk worden want er was in juni een aardbeving geweest en alle hotels zijn al maanden uitverkocht door werklui. He, fixt het en ga gewoon bellen. Uiteindelijk een ander hotel gevonden voor een achterlijk hoge prijs maar dat gaan we met Booking regelen. Vandaag via Death Valley naar Las Vegas.

Maarten

Ik zie je het ook echt zo zeggen: "tuurlijk, schatjes, dat ook nog" ?

ma

Wat schitterend de grootste, oudste en dikste bomen ter wereld. Het is niet naast de deur maar je hebt ze toch maar gezien! Ik heb jullie gisteren gemist. Erik is gisterenavond naar rest. De Brekken gekomen en we hebben heerlijk gegeten, het was gezellig met Eelke erbij. Dag lieverds, geniet maar hoor! Liefs ma.