edwindegroot.reismee.nl

Sedona en Scottsdale dag 14+15

Vanaf de Grand Canyon was het nog 2 uur richting Sedona. Het is altijd weer afwachten hoe een lodge eruit ziet maar het Oak Creek Terrace Resort was prima, deed een beetje indiaans aan. Na het uitpakken richting Sedona gereden om te eten (kijken of mijn maag dat aan kon na een dagje…..). Wat is Sedona een leuk plaatsje! Sedona was aanvankelijk niet meer dan een boerendorp. In de jaren 80 werd Sedona een belangrijk centrum voor new-age-aanhangers en mensen die in spiritualiteit geïnteresseerd zijn. Weetje: men zegt dat zich in Sedona enkele van de energievortexen (draaikolken zijn subtiele energiecentra waar spirituele en psychische vermogens worden versterkt) ter wereld bevinden. In het centrum zijn dus legio galerijen, new age en readingcentra’s, bijzondere kaarsen, etc te vinden. Geeft wel een aparte sfeer. Pa had hier zeker een tijdje willen blijven. Na het eten op tijd gaan slapen. De genezende energieën hebben bij mij een gunstige uitwerking gehad want ik had de volgende dag geen last meer van mijn maag. Bij de rest van de familie geen gedragsverandering geconstateerd. Nog een paar foto’s van de bekende omliggende roestbruine bergen genomen. In de omgeving van Sedona werd menig westernfilm opgenomen, ik snap waarom, ook hier waren de rotsformaties prachtig. Omdat de kids wel een beetje genoeg van bergen en bomen begonnen te krijgen hebben we Montezuma Castle National Monument overgeslagen (komt een volgende keer wel) en zijn we direct doorgereden naar het Sonesta Hotel in Scottsdale. Tijdens de rit ging de temperatuur steeds verder omhoog (hoger dan Death Valley kan toch niet?) en op een gegeven moment stond de meter op 117 Fahrenheit (48 graden), dus nog hoger dan in Death Valley! De torenhoge cactussen langs de route gaven wel aan dat we in woestijngebied zaten (natuurlijk daar ook nog een paar foto’s van genomen terwijl ik het gezucht in de auto negeerde. Gelukkig hadden ze bij het Sonesta hotel een zwembad. Die middag, avond, de volgende morgen, middag en net nog in de avond aan en in het zwembad gelegen en net tot 21 uur gezwommen, ook heerlijk! Genoeg tijd om al dobberend met de meiden gesprekken te voeren waar je normaal niet de tijd voor neemt (waardevol). Ook nog speciaal voor Milou naar de Walmart geweest, kan ze dat van haar bucketlist strepen (als ze die al heeft). Nu nog even genieten van Netflix en youtube en dan morgen door naar Palm Springs voor 2 dagen.