edwindegroot.reismee.nl

Ventura 3 dagen + Santa Barbara dag 21, 22, 23

‘s-Ochtends alles weer ingepakt en koers gezet naar onze laatste stop van onze reis. Ventura. In LA is er altijd file dus wat zonder file anderhalf uur had moeten duren duurde nu 2,5 uur. Maakt niet uit, we hebben vakantie. Aangekomen in Venture is het kwik gedaald naar 24 graden! De lange broeken blijven hoe dan ook in de koffer. Eigenlijk was het heerlijk weer, niet te warm, niet te koud. Als eerste een iPhonewinkel gezocht om het scherm van milou te laten maken die gisteren was gevallen. Na 20 min konden we hem weer ophalen, Milou ook weer helemaal blij want één vakantiedag zonder telefoon….. Daarna zijn de dames in het grootste outlet centre van Amerika, Camarillo gaan winkelen; ik ben dit keer thuis gebleven. Na iets meer dan 4 uur winkelen...zucht... hebben we heerlijk op het terras van het hotel gezeten en gegeten. De volgende ochtend gaf Nicole voor de 100ste keer aan dat ze vandaag alleen maar aan het zwembad ging liggen en verder helemaal niks. Moet eerst de zon nog even doorkomen lieverd……..Rond 11 uur kwam die door en Nicole was voordat we het wisten bij het zwembad te vinden. Milou en ik gingen naar warenhuis Target om Elmers lijm te kopen om slime te maken want Elmers lijm is daarvoor het summum. Ondanks dat je het gewoon ook via webshops in NL kan halen moést het hier vandaan komen. Tuurlijk, je moet wat over hebben voor Milou haar youtubevlog. Daarna heerlijk bij het zwembad gerelaxt. Begin van de avond richting Santa Barbara gecruised om op het strand te eten en om onze belofte aan Beau in te lossen om, in deze vakantie, samen met haar haar eerste cocktail te gaan drinken. Bij Leadbetter Beach Park naar binnen gegaan. Milou en ik hebben samen een alcoholvrije genomen. Al etende en drinkende kwam het gesprek over “honken” in het liefdesleven. Milou snapte d’r niks van en dus hebben we Milou geïntroduceerd in de betekenis van honk 1 t/m 4. Dat vergeet zij én wij nooit meer. Die reactie bij elk honk, het was hi-la-risch. Daarna nog even langs het strand gelopen en via de mooie route 101 weer terug naar het hotel. Vanmorgen ontbeten bij Pete’s Breakfast (beste ontbijt van de hele vakantie). Vanmiddag nog in het zwembad en voorbereidingen treffen voor morgen. Als we thuis zijn gaan we voor het eerst een fotoboek maken met alle blogverhalen, reacties en foto’s. Dit was de laatste blog, het was een fantastische reis waar we het nog vaak over zullen hebben.